Штучний інтелект (AI) базується на концепції створення інтелектуальних систем, які можуть обробляти великі обсяги даних, розпізнавати шаблони, приймати рішення та вчитися на досвіді. Ця технологія вже використовується в широкому діапазоні секторів і видів діяльності , від віртуальних помічників на мобільних пристроях і систем рекомендацій на платформах електронної комерції до автономних транспортних засобів, розширеної медичної діагностики та комплексного аналізу даних.
З появою штучного інтелекту багато галузей промисловості переживають значні зміни. Деякі технології, які набули популярності, включають чат-боти, такі як ChatGPT від OpenAI або Bard від Google, а також штучний інтелект для створення зображень, як-от Midjourney або Firefly від Abode. У цьому блозі ми задаємося питанням, якою мірою ця технологія вплине на індустрію управління автопарком у найближчому майбутньому.
Теоретичний вплив ШІ на управління автопарком у майбутньому
Хоча штучний інтелект руйнує різні галузі, доцільно запитати, чи відбувається це також у галузі управління автопарком? Чи зробить ШІ революцію в галузі назавжди? Ми провели невелике розслідування з цього приводу та виявили, що інформація щодо цього все ще є дуже спекулятивною .
Почнемо з того, що концепція прикладного штучного інтелекту ще не ясна, а також його обмеження та можливості. Важко точно перевірити, чи технологія ефективно передбачає використання ШІ. Деякі функції, згадані в різних ЗМІ, пропагуються як щось, що вже є в наші дні, тоді як інші перераховують їх як щось, що чекає в майбутньому. Деякі з атрибутів, які приписуються ШІ у сфері управління автопарком:
- Розширений зв’язок: штучний інтелект забезпечить платформи керування активами всіма необхідними даними для моніторингу та діагностики кожного блоку та всього парку з безпрецедентною точністю, а також запропонує значні можливості для віддаленої діагностики .
- Автоматизація та автономні транспортні засоби: алгоритми машинного навчання та можливості прийняття рішень ШІ дозволять важким транспортним засобам їздити автономно та виконувати такі завдання, як завантаження та розвантаження товарів.
- Розширене планування: штучний інтелект покращить здатність передбачати закономірності та поведінку в управлінні автопарком, наприклад попит на послуги та потреби в персоналі. Наприклад, він буде вести облік звичок водіння та ефективніше оцінювати час маршруту. Це дозволить точніше планувати та ефективніше розподіляти ресурси .
- Покращена взаємодія з клієнтами: штучний інтелект використовуватиметься для персоналізації взаємодії з користувачем , надаючи послуги, адаптовані до індивідуальних потреб. Наприклад, автоматична ідентифікація пасажирів і розпізнавання уподобань і моделей поведінки представлять широкий спектр можливостей для персоналізації досвіду на борту з точки зору безпеки, допомоги, розваг і комфорту.
- Прогнозування попиту: штучний інтелект може аналізувати історичні дані та зовнішні змінні, щоб передбачити майбутній попит на послуги вантажних перевезень. Це допомагає автопаркам ефективніше планувати та розподіляти ресурси відповідно до прогнозованого попиту, що сприяє швидшій обробці замовлень, оптимізованому управлінню запасами та скороченню часу доставки.
Немає сумніву, що технології розвиваються все швидше і швидше, але є аспекти, які вимагають тривалого процесу, а їх впровадження в різних сферах займає більше часу, ніж вважалося спочатку. У деяких із цих сфер його впровадження може бути не таким необхідним або може становити більше операційних проблем, ніж їх вирішення.
Чи зробить ШІ революцію в управлінні автопарком?
Ми вважаємо, що цей сценарій ще далекий. Хоча існують апаратні рішення, які інтегрують штучний інтелект, такі як відеореєстратори з технологією ADAS/DSM (Advanced Driver Assistance Systems/Driver Monitoring System) і розпізнаванням обличчя, застосувати цей тип технології для інших аспектів складніше. На рівні платформи дані, оброблені штучним інтелектом із подібних відеореєстраторів, приймаються та записуються як подія, але вторгнення ШІ в інші процеси складно передбачити.
Хоча ШІ, зосереджений на управлінні автопарком, ще в далекому майбутньому, існують інтелектуальні алгоритми , які можуть оптимізувати маршрути доставки та заощадити час. Хоча вони ще не вважаються штучним інтелектом, ми можемо сказати, що вони на крок ближчі до інших технологій, задіяних у платформі відстеження GPS.
Ми трохи відхиляємося від поточної тенденції стверджувати, що майбутнє вже настало, і ШІ змінить усі аспекти нашого життя, принаймні в управлінні автопарком. Ми вважаємо, що легковажні заяви можуть бути контрпродуктивними. Однак ми уважно ставимося до галузевих тенденцій і вітаємо зміни з ентузіазмом, а також обережністю та роздумами.